۱۳۸۸ دی ۲۸, دوشنبه

وقت غلاف شدن چاقوی مرتضوی ست

روزنامه‌های تهران از نامه‌ی ۵۵ نماینده مجلس شورای اسلامی نوشتند که خواستار رسیدگی به پرونده سعید مرتضوی، متهم شماره یک زندان معاف از قانون کهریزک شده‌اند، در حالی که سعید مرتضوی هم‌چنان به‌عنوان دادستان کل کشور به فعالیت خود ادامه می‌دهدعلی مطهری یک نماینده مجلس خواستار لغو مصنونیت قضایی سعید مرتضوی شده است و سازمان دیده‌بان حقوق بشر نیز جهت هموار شدن محاکمه او خواستار لغو سمت‌های او شده‌. صالح نیک‌بخت وکیل خانواده کشته‌شدگان کهریزک یکی از موانع محاکمه او را داشتن مصنونیت قضایی توصیف کرده است.
خانم نوشابه امیری روزنامه‌نگار و عضو شورای سردبیری نشریه‌ اینترنتی روزآن‌لاین، سال ۲۰۰۰ در تهاجم گسترده به روزنامه‌ها، مطبوعات و بازداشت روزنامه‌نگاران توسط سعید مرتضوی، شما نیز به دادگاهی احضار شدید که رئیس آن مرتضوی بود.
به نظر شما چه پیش آمده که سعید مرتضوی با اتهام‌های بستن و توقیف صدها روزنامه و نشریه و قتل زهرا کاظمی، اکنون تنها با افشای قسمتی از آن‌چه در زندان کهریزک گذشته به‌عنوان متهم شماره یک معرفی شده است؟، و محمود احمدی‌نژاد نیز او را به دبیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزیده‌است.این آقایان با قانون بازی می‌کنند، هر زمانی که به نفع‌شان باشد قانون را زیر پا می‌گذارند و هر زمانی که به نفع‌شان نیست به مواد قانونی مختلف استناد می‌کنند. اشخاص زیادی بوده‌اند که با وجود داشتن پست و مسئولیت برای‌شان پرونده‌سازی کرده و دستگیر شده‌اند.
همین‌طور اشخاصی هستند که با وجود آن‌که اتهام‌های آن‌ها ثابت نشده‌است به‌طور علنی از تلویزیون جمهوری اسلامی در مورد آن‌ها صحبت می‌شود و دادگاه‌های نمایشی آن‌ها پخش شده‌ است.
زمانی که یک بازی قدرت غیرقانونی شکل می‌گیرد، کسانی در بالا هستند که مجبورند امور را از طریق چاقوهایی چون سعید مرتضوی پیش ببرند و در مراحل مختلف به چاقوهای دیگری نیز نیاز پیدا می‌کنند و طبیعی است زمانی باید بعضی از این چاقوها غلاف شوند.
این‌ها قربانیان هستند مانند آقای لاجوردی که قصاب اوین بودند یا آقای سعید امامی که قتل‌های زنجیره‌ای را اداره کردند، آقای مرتضوی نیز یکی از همان چاقوهاست که زمانی کشیده شدند و الحق هم که بسیار بُرّا عمل کردند.
تعداد مطبوعاتی که قلع‌و قمح کردند، نویسندگانی که به بند کشیدند، وب‌لاگ‌نویسانی که به زندان‌ها کشیدند، افرادی که در زندان‌ها زیر دست یا تحت نظر او کشته شدند و تمام این پرونده‌ها موجود است.
کمیته ویژه مجلس ششم پرونده‌ی کامل را بررسی کرد و در مجلس با اسناد و مدارک ثابت کرد که آقای مرتضوی با ضربه کفشش به سر خانم زهرا کاظمی او را به قتل رسانده، و اکنون در این شرایط خاص مجددا این بحث مطرح می‌شود که باید پس از طی مراحل قانونی ایشان محاکمه شوند.
اما از جهتی خوشحال هستم، زیرا به هر دلیل که کسی مجبور باشد چاقویی را غلاف کند، یکی به نفع مردم ایران است.
اما تا چه زمانی می‌خواهند به شعور مردم توهین کنند، چاقو را به دار نمی‌کشند، چاقو را غلاف می‌کنند، باید سراغ آن کسی که چاقو را کشیده، یا فروخته است رفت.
کسانی این چاقو را کشیده یا فروخته‌اند که به او مدیر نمونه گفته، پست دادند و آقای احمدی‌نژاد درست یک روز پس از گزارش مجلس اصول‌گرا، پست او را رسما اعلام و مجلس معارفه برگزار می‌کنند.
طبعا این‌که بخواهیم این ماجرا را با آقای مرتضوی تمام کنیم، بازی است که انجام شده و خواهد شد.ما به‌عنوان ملت ایران یک پرونده گشاده داریم، پرونده چاقوکشان و چاقوفروشانی که سعی می‌کنند با قربانی کردن مأمورانی چون مرتضوی، بگویند کسی نبوده است....
منبع:رادیو زمانه-ایرج ادیب زاده - با اندکی خلاصه نویسی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر